Sunday, November 29, 2009

funny for me

salam semua..

mood: ngah pening pening lalat...

demam melanda diri, macam sual sual aje rasa badan ni... hehe
dah lama rasanya tak update blog, alah lagipun takde sape yang baca... hehe,

aku dah mula rasa seronok dengan pekerjaan baru aku, persekitaran yg best, orang orang yg best jugak,,, hehe malah aku selalu dapat pujian good job" ehem ehem... hehe

aku nak share sedikt cerita lucu yang membuat aku ketawa tak kering gusi ngan korang semua,,
cerita pertama:
ade staff bernama "lai", lai ni memang sangat peramah dengan staff dan juga customer... satu hari ni, ade customer mat salleh datang untuk makan kat tempat kitaorg, then lai pun serve la mat salleh ni,,, mat salleh ni couple, boyfren dia cakap ngan mr lai ni yg niari besday gurlfren dia... so mr lai ni konon nye nak bagi suprise kat gurlfren mat salleh tu la.. yela besday gurl la katakan... mr lai pun pergi kitchen dan mengambil sepotong kek brownie dan mecacakkan sebatang lilin keatas brownie itu... mr lai juga memasang kan lagu happy besday khas utk customer itu... kami semua dikerah mengikut mrlai menyanyi bersama dihadapan customer itu... mereka sangat gembira dengan apa yg mrlai lakukan... semasa lagu hapy besday tamat dinyanyikan, tiba tiba mr lai mengambil lilin di atas kek itu lalu meniupnya,,, apakah!!!!! kami semua terkejut, customer itu pun terkejut! kami semua ternganga dan berpandangan antara satu sama lain... dah kenapa ngan mr lai ni! hahaha bila ditegur oleh kami, mr lai agak terkejut dan tidak perasan dengan ape yg sedang dilakukan nya,,, haha.... dia meminta maaf bertalu talu dgn customer itu....

cerita kedua:
tentang mr lai juga... sedang outlet kami begitu bz, mrlai datang menolng aku mengemas meja yg sudah ditinggalkan customer, sedang dia mengangkat pingan itu, brocoli dr pingan itu jatuh ke lantai, aku pun menegurnya, "mrlai, the brocoli drop", tanpa menduga, mrlai mengambil garpu yg sedang digunakan customer table sebelah lalu mencucuk brokoli itu! apakah!!!!!!!! customer dan aku juga terkejut... sebenarnya mr lai sendiri tidak perasan apa yg dia lakukan... erm bila diingatkan balik memang leh buat aku tersenyum sendiri.....

ada byk lagi cerita kelakar mr lai ni,,,, nanti nati la aku kongsi bersama ye............
daaaaaaaaaa~

No comments:

Post a Comment