Sunday, December 27, 2009

jamal punya pasal....

salam ...

sekarang ni tahap kemalasan aku nak blog makin menjadi jadi... cam dah takde mood gila nak blog ni semua la... fedup fedup... penat pun ade.. ape yang dipenatkan pun tak tahu la ye.. hehe

well semalam lepas balik keje, aku menyinggah kat esso kejap, tekak ni rasa haus pulak... nak beli air, lepas beratur panjang, baru lah lega tekak ni dapat basah kannya.. hehe, ceh macam la puasa pulak rasanye, padahal kat tempat keje asyik la minum air je keje aku.. hehe

keluar je dah eeso, tetiba jamal "abg angkat" , panggil panggil aku, si jamal ni keje pump attendant kat situ, herm ingat kan ade hal ape dia terjerit jerit, rupanya nak air sikit! apakah...

kita pun duduk la sekejap, nak sembang la konon, sekali dia bole pulak ajak aku teman dia pergi jemputan kawin besok...
motif la sesangat ye!! aku cam dah berabad gitu tak pergi jemputan jemputan ni semua... dia dok la pujuk pujuk aku bagai... nak sangat aku ge... paisey la katanya ge sensorang...

eh eh mamat ni, tak paham ke aku kata aku keje! tapi nasib la aku keje kul 230... klau aku keje kul 12, memang la tak hinggin aku nak layan... nangis la ko kuar air mata darah ke ape ke memang la sorry ye... hehe

so kita pun planning la nak kuar kul bape, samapai sana dlm kul bape... makan bape minit, tu semua nak kene plan sensiang! pasalnye, aku keje! haha kalau aku off, tak kesah la nak dok sana sampai malam pun takpe!

jamal kata nak kuar kul 12.. sampai sana terus makan... ok aku pun siap la kul 12, dah 12 suku ni, aku pun call la dia...

aku: hello.. semekom... ko kat mana?
jamal: hello aaa im... aku otw otw... nak pi mandi!
aku: huh!!! otw nak pi mandi!! kepala hotak ko la!!! adush jamal... ko ge sorang je la... aku nak pi keje sey jap lagi... janji pund**K la ko ni...
jamal: eeeiii immm ko jgn la mcm ni... kejap je kejap lagi aku sampai!
aku: dlm kul satu ko tak dtg aku tak ge...!
jamal: ok ok...

tunggu punya tunggu jamal pun sampai... ati aku adalah hot pasal butang baju kebaya aku dah dua tercabut! babik tol tau... dah dress up butang plak tercabut...

kita pun pergi ke destinasi yg dituju dgn segera,,,, samapai sampai je, nasib kita adalah baik coz lom ramai org datang... yay! happiness...

sekali aku pun terpandang buffet table dia punya la panjang... mak ai!!! lauk punya la byk!!!
jap aku adalah sangat eksited ngan lauk lauk dia...

menu:
choice of nasi: nasi putih..., nasi briyani.., nasi impit..., mee laksa.., mee kuning..., mee hoon..,
lauk lauk: lauk lemak lodeh, ayam masak merah, lembu masak rempah, paru goreng berlado, telur rebus sira kuah kacang, sayur capcai, dalcha kambing, sweet sour fish, udang masak black pepper, acar timun, paceri nenas..
choice of dessert: custard puff, kuih kaswi, kuih koli kacang, kuih ape erk name dia yg atas warna hijau bawah pulut... buah tembikai, honeydew, orange, apple...

bubur kacang hijau, bubur kacang merah... dan rojak jugak disediakan...

air: fruit punch..

korang... makanan dia memang mabeles to the max! aku makan cam nak tambah sepuluh kali... pakkal la butang baju dah tertannggal 2.... haha...
ngah makan, tetiba aku dengar muzik bhangra berkumandang... bahu ni terjungkit2 ni nak layan sama... oh rupanya memang ade penari bhangra la... wah meriah sungguh!! hehe

lepas makan je salam mak pengantin terus chow... lupa nak bawak balik berkat pulak!! haiz rugi tol... haha.... tu je... pastu terus aku ge keje!

korang korang kkalau ade wat keje kawin lauk mantap cam tu jgn lupa jemput aku!! haha k tata..........

No comments:

Post a Comment