Monday, June 29, 2009

nite safari here we come!!

Aku tak ingat bila tapi dlm minggu lepas kot aku ngan zam dapat ticket 50% off tok singapore zoo, nite safari, and jurong birdpark.. dari mana aku dapat? haha dari regular customer aku dtg isi myk kat esso adalah pekerja kat situ... wakaka kenkadang aku bangga jugak jadi cashier kat sini.. bermacam2 org aku jumpa.. ade skali tu si nadh a.k.a otak belacan nye manager dtg tegur aku "u and nadh cousin is it"? mak ko! terkejut beruk aku pat situ almaklum la tetiba ade org yg tak aku kenal tetiba menegor kan... plak kenal aku ngan nadh plak tu.. aku pun tanya lah si nadh bacin tu siapa kah gerangan mamat itu... then terkekek2 dia tawa ckp tu manager dia! poyo!,,, eh larik tajuk gitu tetiba hehe k k sambung balik... aku pun dgn semangatnye tanya nadh cam mane nak ge sana naik bus,, then nadh pun tolong aku google kan.. al maklumlah aku ni pemalas nak mampos! hehehe selepas nadh bagi info aku pun meloncat dari katil ge siap siap hehe semangat tengok haiwan coz sememangnye aku pencinta haiwan.... hehe... mula2 aku ge wodland interchange tapi nasib tak menyebelahi aku coz..... last bus kul 6! babik!!! aku sampai sana 620pm! sialan! then zam tanya ngan org bus kat situ cam mana nak ge kan.. then dia kata kene ge chua chukang interchang coz kat situ bus sampai 1130pm... yay!! zasss kita pun ge.. sampai2 je kat sana bus pun sampai.. alhamdulilah... hehhehehe yayayyaya dah sampai.. aku cuma bayar $10 per person jerk.. thx u pakcik coz bagi kita ticket diskaun!!! ni la first time aku ge nite safari.. excited la sgt2.... masuk2 jerk ade sekumpulan org asli ngah joget2 separuh bogel!! auwwww i like like! matila kene sekel ngan tayang... hehe
huh tgk tu... dorang joget2 hehe goyang sana goyang sini... tiba tiba vooooommmm mulut dia berapi2! opocot mak kau terkejut aku!! fuhyoooo.. aku yg diri berjauhan dari stage bole rasa bahang panas dia... sungguh aku tak bohong!! korang bayang kan aku jauh gitu ley rasa panas api tu.. ni kan dorang yg hembus api tu dari mulut!! matila mulut melecur!!!!!!!! ish ish ish sungguh menyiksa pekerjaan dorang ni! past abis performance aku pun masukkk stat tgk animal.... aku tak naik tram.. kita choose tok jalan.. baru mencabar sikit... hehe tapi yg kelakarnye,,, gelap nak mampos.. ko nak kene scan guna mata ko betol2 tok tgk binatang dia! sungguh meleceh kan!
korang tgk arimau tu punya dekat ngan kita! wakakakaka aku tak zoom camera okey.. ni memang dekat jerk.. dia dok bertengek kat tepi cermin! hehe senang aku nak snap gambar dia! pandai ko rimau erk.. nak owang amik gamba ko punya pasal ko tengek kat situ... hehe...
aku nak gak enterframe didalam kegelapan... jgn mara.. hehe time ni aku terlupa bawak camera so ni pakai hp jerk.. hehe so quality tak berapa best...
ni lagi satu pandai posing.... senang aku nak snap!! hehe cuma ni dua binatang jerk yg aku bole dpt snap.. yg lain punya susah aku nak nampak.. kene terbeliak kan mata carik kat cerok sana sini.. hehe
ape tayang? nape tenganga tu? ape u bebel? penat eh? alalala k k kita dok jap posing posing k? hehehe
tak paham eh aku nape tetiba muntot aku nak tonggek plak! ish aku menci gambar ni.... tapi... tepek je la.. hehe batang ape je lah tu yg aku posing.... oh tayang... show dah stat show dah stat.. jom kita chop tempat!!!!!!!
yayay dapat dok kat tgh tengah... yay.. nasib kita cepat.. kalau tak susah dapat seat.... then the show begin!!!!!!!!
the show memang best gile... pandai tol menatang2 ni.. aku tak sempat nak snap2 gambar coz kusyuk sgt tgk show.. hehe overall aku rate 6/10 for nite safari.. coz gelap sgt aku tak nampak minatang tau dak!!!!!!!!! takpe next week aku ge singapore zoo plak.. coz pakcik tu bagi tiket lagi!! yayayaya... daaaaaaaa......

No comments:

Post a Comment