Monday, June 29, 2009

Terjah tengaroh pulak!

pepagi buta makcik aku dah kojut kita semua bangun... dia ngajak kita ke umah dia sebelum berangkat balik... aku pun ape lagi semngat dah lama tak balik kampung punya pasal lincah kadok aku ngemas segala..... time ngemas aku lupa plak nak petik gambo coz dah tak tahu mane aku letak kamera... heheh ondaway nak ke umah makcik aku aku nyinggah li nasi lomak tok kami semua breakfast al maklum la makcik aku kan ngan kitaorg so tak sempat la dia nak masak breakfst tok kita.. so aku cadang kan kita li bungkis je...
jamal tetap maintain padahal lom mandi... dlm umah pun ko nak kai shades ape kebabai!! udah2 le tu...
ni dua dua ekoq ni memng sah sah muka tak mandi wakakaka tapi sempoi... gerek2... korang rileks2 dulu k.. aku nak ge kejar ayam!! almaklum lah umah makcik aku ade reban ayam... ayam kampung ade.. ayam australia ade... ayam selasih ade.... angsa pun ade....
ni dua ekor angsa yg tersangat la jinak... tapi jgn sesekali korang ge dekat dia kalau dia ngan lapar... mampuih kang dia cubit cubit mumtot korang...
korang tgk ayam yg putih montok tu la ayam australia... yg manyak2 colour tu ayam kampung... hehe kalau tu pun korang tak tahu berenti jagi owang!! hehehe jap aku nak share ngan korang satu ayam yg baru first time aku tahu akan kewujudannya.. ni huh.. name dia ayam selasih.. sungguh terpegun aku melihat kegebuan bulu dia.. ko tgk ayam ni putih melepak kan.. tapi dagingnya berwarna hitam... yes... hitam! luar putih dlm hitam!! pelik tapi benar... tapi tetap ko gebu!!! ni baru setengah jerk yg korang nampak... ade lagi setengah dlm reban..... manyak kan... hehehe taik dorang pun manyak gak.. nak wat mask muka tak? aku leh orderkan ngan makcik aku!! hehe... huh ni ayam feveret aku... mane aku pegi dia ngekor jerk... makcik aku kata dia tersgt friendly ngan org.. yg paling jinak sekali... aku naik umah dia ikot.. aku ge toilet dia ikot.. aku masuk reban dia ikot.. aku kuar reban dia ikot... nasib la aku balik jb dia tak terbang ikot skali kang dah menangis tak belagu makcik aku kang...

eh eh beraninye dia pengang ayam peveret aku tu... tayang u better be nice to da chicken otey....

wei!!!!!!!!!!!!!!!!! dont u dare!! tayang!!! amayeeee... tgk zam nak geget ayam amayeeeee..... kejam kejam!!!! tayang tayang tgk sham jolok ape tu?

eh sham ko wat pe tu? jolok motosikal ye bang? heheh jom kita check it out ape dia jolok....

oh jolok buah manggis rupanye... hehehe kat umah makcik aku ni ade pokok durian, rambutan, chiku, durian belanda, maggis, mangga, pasion friut, cempedak, jambu, limau, huh mcm2 ade,,, kalau dtg time ngah musim berbuah memang best gile... fresh dari pokok korang ley petik!!

masa untuk berangkat pulang ke jb... bye bye amayeee.. nanti raya saya dtg lagi k... eh korang perasan tak jamal tu tak tukar2 baju lain... mesti kes tak bawak baju lebih!! poyo tau.. bacin lah ko ni jamal!!!! opss cite lom abis tau.. lepas ni kita masih ge enjoy!! hehe

No comments:

Post a Comment