Saturday, August 1, 2009

boat fishing trip! mendebarkan

salam geng..

adush aku skunk tgk kepenatan yang amat sangat la sangat! mana taknye angin kat tengah tengah laut menusuk sampai ke dalam tulang aku sak~ dasyat tol pukulan angin laut ek!

aku baru je balik dalam boat fishing trip yg aku war war kan kat entry lepas kan.. sungguh seronok sekali! credit gfoes tu JAI and KAK ANUM pasal organize ni trip..." tepuk tepuk tepuk"

nak cite panjang 2 memang ngah kecapektan sekarang so korang layan la gambar n info je k!

ni sempat posing semangat menunggu vaN Yg nak angkot kita semua... hehehe aku nampak kurus lak tetiba! oppps! matila perasan!
ni tunggu van pun gadoh kah! hehe takde la aku saje je snap gambar kandid mereka.. tenyum la sikit semua! kita nak pi pancing ni woi~


\van dah sampai! huh amik kau van kargo! berpeluh peluh semua dok belakang ok! tapi takpe2 yg penting selamat sampai! hehe...

van tu telah membawa kita beramai ramai ke marina country club.. dari sini kita naik bot tu~

ok sangat la banyak bot kat situ memang best coz aku tahap tak sabar nak mengeletis atas bot tu hehe! jom kita pilih mana bot nak naik jom!aku nak yg ni` aku nak jugak nak jugak!
tayang: oit cik kak bukan yg tu! yang ni hah!
aku: hehe salah eh! tapi yg tu lagi best!
tayang: jgn mengada sini cepat!
hehe so ni lah bot yg akan membawa kita semua ge pancing~
sangat best coz ade tilam air kat dALam hehe aircond.. bilik air yg sempurna~ tempat masak pun ade! hehe dapat je ikan ko leh sweet sour kat situ! hehe tapi idok la kita sampai nak masak kat situ coz semua mesti nak tunjuk kat mak ye dak~ hehe
ok mari aku perkenalkan captain kita! hehe yg pakai baju putih seluar pendek berpoach bag itu adalah captain of the nite kita.. nama dia augustin agaknye lain ejaan dia cam tu.. hehe k dia ni sangat la bagus org nye.. share ngan kita berbagai2 tips and siap sediakan present tok sape yg dapat ikan paling besar and berat dan satu lagi sape yg first skali dapat ikan juga akan menerima hatiah darinya.. best kan! ni yg wat aku lebih semangat nak mancing ni!

ok semua get ready ur rod pls!! tok ladies pulak.. let pose hehe
aaa joran aku dah siap pasang hehe tayang pasang kan.. thank u tayang! hehe amboi2 ber posing sakan ye!
ni SIS ANUM!! dia salah sorang yg organize trip ni.. otak gile2 dia membuat aku selesa berada dekat ngan dia.. dia sgt pemurah and dia jugak laser hahaha~ pemurah hati itu adalah amalan yg baik sis.. rezeki tak tertutup tau..

this is our group picture! ade sorang tercicir dia pemalu sikit org nye hehe~ semua kepala ley layan tapi ade la 2-3 org yg mabok laut.. sian aku nengok.. hehe aku? oh tidak.. aku ni steady bom pi pi.. hehe alhamdulilah takde ape2 kesulitan yg aku alami... hehe mana taknye.. asyik menketedarah je atas bot... korang akan nampak aku makan jerk tau...mana lah tak muncit perut aku.. oppps lari tajuk plak.. k dah ready nak mancing.... on ur mark get set.. campak joran!

umpan yg digunakan adalah sotong coz menurut kata captain, malam umpan udang tak jalan sgt.. sotong memang laju... wah! ikan sekarang pandai pilih menu ye!! hehe semua ngah menunggu dengan sabar nye ikan untu menyambar umpan kita! hehe aku ngah syok syok nyonyot choki choki!!
k time aku ngah pegang joran tok roll motor nak tgk umpan still ade tak tetiba joran aku cam ade ikan sentap.. mak kau dia punya tarik sampai aku pun nak termasuk dlm laut.. tapi still aku nak fight ni tetiba aku rasa ikan tu lagi kuat dari aku so ape lagi! TAYANG!!! TOLONG!!! MI DAPAT FISH BESAR!!!! lincah kadok dia bangun terus sambut joran aku.. aku pun amik la camera nak snap gambar.. damn masa aku lawan ngan ikan takde org amik kan gambar!

korang nampak tu! nampak tak.... tu la fish yg dah sambar joran aku.. nampak cam kecik kan.. jap aku tunjuk real punya!tu dia! setengah badan augustin ko! ikan duri!! aku takot nak pegang coz ade sengat.. so dorang cepat2 buang sengat2 dia dulu..
muka aku sangat la happy dapat fish yay yay.. abaikan manusia kat sebelah tu.. dia saje nak tunjuk kat semua dia ade gigi yang jarang2 jugak! hehe kita geng k jai! satu clan!wakaka
kat atas boat ade besday gurl!! hehe dia di suprisekan oleh kita semua wah dia sugguh terharu katanya~ sory sis adiah hari lain bg k.. takkan nak bg kat sana plak kang masuk laut susah! hehe hapy besday to u!
ish ish ish tayang ni!! org bagi makan kek taknak... dia makan magiee pulak! sedap? rasa ape? rasa oren!! hehe
huh tulah orang dah kata jgn pakai short sleeve! degil degil! kan dah sejuk kan~ poyo.... gegel kan... tengah2 laut mesti lah sejuk! lagi la malam plak tu... DOGIL!!!

huh ni lah JAI.. dia sorang jerk tangkap sampai sepuluh ekoq ikan! bravo la jai... memang ko hanyir sebab tu ikan suka! wakaka... thank u jai and sis anum sebab byk tolong kita.. kalau tak memang aku ngan tayang tak ikot kalau takde bantuan dorang... thank u so much! love both of u~
jam menunjukkan kul 6 pagi.. so captain mengarahkan kita semua berkemas dan naik kan joran masing2 coz dah nak berangkat jalan...
kemas kemas semua! nanti kita bagi2 ikan ok!
ni lah hasil tangkapan! ko nampak tak kaki kaki kat situ... ikan tu lagi besar kan dari kaki2 tu.. hah aku tak bohong tau.. kita dapat ikan ley tahan besar gak.. tu yg nak fight susah sikit.. hehe,,
captain membuat lawak dan ucapan nye yg terakhir... aku tak ingat apee yg dia bualkan coz aku tak amik port wakaka...
yay dah sampai jeti! hehe time ni kepala aku dah pening2 coz mengantok gile babing! tapi still control macho~ wakaka.. gambar aku tak banyak erk... abih aku jadi cameraman cam mane nak ade muka aku! damn! hehe .. muka tayang jerk byk erk! hehe takpe2....
yayay dapat ikan yayay! best best best!
amboi amboi amboi! suka erk~ nanti balik umah bagi omma ikan k.. mesti dia suka kan... bila lagi nak ge pancing!!!!??? sape2 kat luar sana nak pi pancing ajak la kita ok.. hehe..

No comments:

Post a Comment