Tuesday, September 15, 2009

mALang memang BERBAU busuk!

salam semua..

mood : panik tahap nak terjun kerusi..

pepagi tadi tengah sedap bsedap aku tidur tetibe bunyi handphone menjerit jerit mintak di jawab..
ngan malas malas and mamai mamai aku pun jawab telipon! lupa nak bilang my tayang call..

aku: hellllllllllllllllllllooooooooo?
tayang : sayang!!! motor i kene langgar lari!!!
aku: ermm? serious? btl ke ni? sumpah?
tayang: wei!! time time cam ni pun nak soh org sumpah sumpah ke!! i puasa la takkan nak tipu!! ape sayang ni!
aku: oh aa ah ek.. sory sory... ngeehh... ape cite story cikit..
tayang: i nak ge service motor, then i turun carpark, motor i dah ..... pecah......
aku: huh!!! ape yg pecah!!!
tayang: side mirror... mudguard... meter... minyak semua tertumpah... cat motor semua tercalar...
aku: bih cam mane ek!?
tayang: nak report polis pun tak guna... tak tahu ape yg langar and cam mana dorang langgar ni!!
tayang: lepas satu satu la! i sumpah org yg langgar tu dtg balik la kat i! bayar semua nye! i ngah puasa puasa ni dia leh wat gini plak kat moto i! memang macam @@%%^^&!
aku: sabar tayang sabar... ngah puasa tak baik mara mara... sudah k.. nanti ge li je ganti baru..
tayang: u ingat senang ke.. i keje hempas pulas tau.. nak bayar utang2 semua skarang jadi cam ni... dah la gaji cukup2 je...
aku: "hanya terdiam kerana tak mampu membantu.. sendiri tengah kering kontang"
aku: haiz... sudah la tyg... duit beli baju raya kita u pakai je wat betul kan motor k. . i tak kesah...
tayang: i sedih tau.. plak hari ni i dah tak ley ge keje... cam mana nak wat delivery cam ni...
aku: ade hikmah nye tu... sudah sudah... u ge kedai motor dulu ape ape call mi k...
tayang : ok....

haiz... pening aku jadinye... mana adik aku dalam kesusahan.. mane sepupu aku dah menyampah ngan aku.. mana si dia tu sebok call call kakak angkat aku tanya pasal aku... mana tayang pulak jadi gini... lepas satu satu jadinye... dah nak nak raya pulak semua cam ni...

susah tul laluan hidup ni... takpe la tayang... sekarang mungkin kita ngah betul2 susah.. insyaallah satu hari nanti tiba hari kita senang kita tak tahu... yg penting sabar je la... u perlu i dan i perlu u.. kita sama sama harungi nye k... i sentiasa dibelakang u...

walaupun i sekarang ngah betul2 dalam kesempitan dan tak dapat membantu dari segi kewangan tapi i akan tetap bagi semngat kat u agar jgn selalu putus asa... ni baru sikit ujian yg diberi... kita mesti kuat k.... biar org buat kita.. jgn kita buat org....

1 comment:

  1. sian pakwe matox ye.. pesan kat dia byk2 bersabar.. mesti ade kesilapan yg lalu kite dh buat tapi tak sedar.. dir pun dulu kalau jadi ape2 mesti trus nak marah2.. tension2.. last2 bile dir ingat balik ape puncenye, mesti dir tersedar yg dir ade buat salah.. tiap yg berlaku pasti ade kisah disebaliknye..

    ReplyDelete