Thursday, July 9, 2009

alio olio wif prawn anyone?

salam uoll..

tokak ni tetiba nak makan spageti la pulak.. so pi kodai cari bahan bahan.. aku ge fairprice je.. dekat jerk ngan umah aku... aku li udang... basil leave... olive oil and ground chile.. yg lain nye ingredient pat umah dah ado...

sampai2 kat umah aku bersihkan udang and buang kulit segala....

ni udang yg dah settle.. k aku tunjukj korang bahan lain k...
aku cincang garlic and cili kering tok tumis nanti...

masa ni aku dah rebus tu spageti dlm periuk... untuk rebus spegeti, aku taruk air yg mencukupi and bubuh garam and olive oil sedikit... ni aku blaja masa aku jadi manager pat pizzahut dulu.. letak minyak supaya spegeti dia tak melekat...

selepas menungu dia direbus.. aku pun amik kuali and tumis bahan bahan aku tunjuk tadi
dengan mengunakan olive oil aku menumis chop garlic ngan dried chili tu together... pastu...
agak2 dah garing aku cempakkan udang itu... time ni aku tabur basil leave and ground chili sikit...
pastu masuk kan spegetinye dah tuang sedikit sahaja air kedalam nye and gaul sebati... masuk kan jugak basil... garam dan pepper jgn lupa tabur!
pastu hidang panas panas.. bale juga di tabur cheese diatasnye.. tapi aku lupo nak beli!! senangkan!!! jemput makan!

No comments:

Post a Comment