Tuesday, July 14, 2009

LERK THAI

SALAM UAOLZ! hehe hari ahad tu setelah puas aku menidurkan diri selepas bekpest.. aku terbangun pada jam 5 ptg.. then aku call tayang tanya dia nak makan luar tak coz peyut cam lapak pulak... then dia kata ok set!

Selepas romeo n juliet ni berjumpa "matilah ramai muntah darah" hehe.. then kita decide nak makan kat mana.. mula mmula aku suggest breek!! tayang taknak.. swensen.. dia taknak jugak... mcd? dia dah boring... seoul garden? huh dia kata cam best.. tapi dua org je tak syok! rugi.. erm betol gak... thenn jalan2 lagik... kepala pk nak makan ape ek!! then tetiba dia ternampak restoren LERK THAI... so kita pun cam eksited then masuk la...

erm susah gak nak dapat tempat duduk coz ramai org!!
so kene la sabar sikit menunggu sambil tgk2 menu ape nak order... macam2 jugak ade dlm menu dia! semua nampak tempting la siout!! lepas dapat tempat duduk je terus aku mengorder takya tungu2 lagi kng lambat dapat makanan! k start with the drinks..
tayang order lemon coke! aku order lemon grass? ? ? apekah? ? ? mula2 aku tak tahu langsung yg lemon grass itu adalah SERAI!!! coz slalu panggil serai jerk!! tak amik port ape english words dia! skali dtg air.. aku terpinga2 nape ade serai dlm air aku!! yg tayang dah terkekek kekek ketawa!!! uwark!! apekah! aku tak reti minum air ni!! aku try dulu.. erm rasa dia ade cam tebu sikit2 pastu sampai tekak serai punya rasa punya pekat!!! oh tayang! kalau u rasa taknak i terblahak kat sini u better change ur drink wif me!! dia memang leh telan air gini coz dia suka minum air halia.. gingerbeer la... teh halia la.. so aku rasa dia takde masalah nak minum...
then dia pun try! "eh tayang sedap ah!" then aku pun berkata dlm hati"conperm gile!! " hehe pastu datang apetizer! huhu wanton minced chicken with vege~ sos dia gila panggung ok! mabeles!! pekat~ cukup masam manis masin segalanya cukup bagi aku!! wah sungguh syiok ok!! 8 out of ten for u wonton!

Pastu dtg plak tomyam seafood aku!! huhu seafood dia pun power gak.. pedas cukup pedas!! berjujuran air mata ku ini... masam cukup! tapi mushroom je yg banyak!! isi kurang! takpe kasi chance malas aku nak complain2 coz ramai org kan so aku paham~ hehe susah tau nak dapat customer yg baik hati cam aku! hehe... 7 out of ten! isi kurang punya pasal hehe

Ni akunye nasi! pineapple fried rice... erm tak berapa syok~ coz tak pedas langsung.. manis je aku rasa... erm aku ni tak berapa minat nasi manis2 ni.. cam weird plak pada aku! tapi dah order kan so makan je la... lagipun setakat udang je dlm nasi dia.. and dia tabur sikit floos chiken,, erm aku bagi 5.5 out of ten!
this is fried beef kwayteow thai style! k ni memang sedap gile babeng!! ni tayang order!! ewah ewah dah pandai pilih yg sodap2 eh!! aku cam nak tukar ngan dia... tapi tadi dah tukar air... uwark!!! masa masuk mulut kway toew dia rasa cam smokey2 wah sedap! sungguh sedap!! damn asal aku tak pilih tu tadi!!! yg ni aku bagi 9.5 out of ten.. coz takde hiasan2 cam timun ke salad ke... kalau ade aku dah bagi 10 dah! hehe
ok on your mark! get set! EAT!!!!! hehe k silent~ beta nak jamu selera... kwang kwang kwang!
lepas makan aku pun mintak menu! aik slalu lepas makan owang mintak bill tapi aku mintak menu! tayang dah pelik.. mesti dalam hati dia kata aku ni tak kenyang kenyang ke! hehe orang nak order dessert la... coz tadi aku nengok menu desert dia punya banyak!! yg membuat air liuk aku meleleh bile tengok pulut ngan magga dia.. ngences2!! tapi disebabkan aku tak ley makan pulut byk sgt atas sebab kesihatan,,, so aku pilih la mini dumpling with sweet coconut milk~ dalam bahasa melayu dia bubur chacha! hehe k aku ade sikit disapointed coz dalam gambar aku nengok penuh dumbling dia! tapi bile dapat ade bape byk jerk! binget bai! takpe2 sabar jerk.. aku makan jerk tapi ngan rase tak puas hati... hehe.. disebabkan itu aku rate 6.5 out of ten! hehe lepas makan semua kita pun chow coz nak keje malam dok!! hehe daaaa.....

No comments:

Post a Comment