Thursday, July 2, 2009

tak ber protokol!!!!!!!!!!!!!!

salammmm~tok korang korang!! halop gdddd morning yawww!! pepagi lepas koje ("oh aku skunk ngah shift malam so balik kul 7 pagi gitu..." ) aku bersama zam bergegas masuk jb jap coz aku ade urusan penting ngan Maybank
Dengan semangat nye aku nak sampai depan maybank kul 9 coz nak jadi org pertama yg dia serve so dia akan concentrate kat aku yg ngah mantok takot tak paham ape yg dia bualkan nanti! wakakaka.. so dengan lincah kadoknye lepas keje je aku tros menyiapkan diri aku and trus masuk jb!
sesampai kat jb depan maybank yg terletak di city square, aku lihat jam menunjuk kan pukul 845am.. so dengan bangganye aku diri depan pintu maybank menunggu dia bukak... tepat jam 9 pagi.. pintu gate terbukak.. aku ngan confidentnye tok jadi org pertama ni nak melangkah masuk.. tiba2 ade satu apek tua ni punya laju dia pecut memintas aku dan terus ge receptionist! CILAKS ko apek!! pakkal ko tua! dibekalkan ngan sikap penyabar yg ade dlm diri aku ni so aku act cool!! padahal dlm hati cam nak jitat jitat kepala dia! hehe kejam!
aku pun berjalan dan menanya ngan reception tu mana nak tuju... then dia kata counter tiga.. erm yg aku heran dia tak bg aku nombor plak... tak payah queue ke? erm musykil!
then aku pun ke counter 3.. CISSSS apek tu ade di counter 3!! DAMN!!
Ingatkan laju2 dah sampai kemana dah.. rupanya masih menungu kat counter3! haha poyo la lu apek! And satu hal yg wat aku menyampah adalah.....
1) staff yg handle counter tiga dtg lambat! tersangat lambat! sebab counter lain dah bertukar ganti customer dah aku nengok!
2) sistem tak pakai nombor aku tak suka! ade satu pakcik ni nyaris2 nak potong queue aku! dia dok nak nyelit2 blakang apek tu!! oh tidak akan ku diamkan! nasib dia cam perasan aku dah nak hijau cam HULK dah merati kan dia!!
3) staff tu lambat 20 minit!
4) dah lambat langsung tak minta maaf kat customer yg menungu dia cam nak terberanak! tak berprotokol langsung! aku menci org nak kerek gini!!
5) masa serve aku dia takde greet or thank me langsung! "seriously aku rasa ko kene gi kursus customer service ngan manager aku la!" confirm dia ajar ko 5step so ur service ley improved!!
6) myesal plak kelam kabut nak sampai dulu tapi akhirnya lmbat jugak dek kerna staff yg takde function langsung tu!!!!!!!! menci!!!!!!!!
settle je urusan aku pun bergegas masuk singapore alex coz nak tito~ daaaa selamat tito k!

No comments:

Post a Comment