Saturday, July 25, 2009

retak menunggu belah~

salam uols!

hari ni cuaca mendung aje... time aq balik werk pagi tadi "coz aq keje malam", angin sepoi sepoi cam nak menunjuk kan tanda2 nak ujan pun ade... nyaman jerk... ape lagi aku pun decide ge breakfast ngan rakan sekerja aku...

menu aku adalah ice milo ngan meerebus extra telur! hehe sowie no picture coz not in da mood nak amik gambar~ hehe tgh aku n member keje aku menyantap tetiba aku dapat sms dari bestfren aku! nama nye iena" iena ni kawan aku sejak aku dibangku sekolah rendah lagi... sgt la rapat kira membez comolot la ni! wahahah...

messej dia agak menyedihkan perasaan dan naluri seorg wanita yg bernama kekasih.. chewah!
mesej dia berbunyi begini : "tox, sory kacau ko pepagi ni... aku dah tak tahu nak luah kat sape lg.. skarang ni boy layan aku cam musuh dia aje" "dah la aku je nak kene call dia, mesej dia, tu pun dia jawab cam nak taknak je, kalau aku cakap nak jumpa, macam2 alasan dia bagi, dah naik gile aku di buatnya... asyik makan ati je.."

alahai tersentap selera aku jap... ngah syok2 menikmati mee rebush dapat pulak mesej cam ni! haiz.. ape aku nak jawab ni! hehe k k aku pun jawab cam ni "hye na! rindu pat ko.. ! eh, pehal ngan boy! nape dia berubah sampai camtu sekali? aku rasakan na.... dia ade pompuan lain tak? selalu org yg bersikap dingin ni samada dia ada pompuan lain atau dia dah bosan ngan kita... ape kata ko jgn tegur dia, ko plak wat bodo ngan dia! jgn bg muka la na... dah banyak kali dia wat ko cam ni tapi ko still nak kat dia! wakeup women! hello! dia dah wat ko cam tunggol ! wat ko cam sampah pun ko nak lagi kat dia? sudah la... kalau dah ditakdirkan berakhir berakhir jugak.."

lepas aku balas mesej iena, aku berfikiran, adakah aku ni kejam? patut ke aku reply cam tu? patutke ke aku soh dia lupakan boy? atau patutkah aku tolong baikkan mereka semula?
macam2 mende bermain kat otak ni... sampai mee rebush aku jadi kembang!

aku bukan taknak tolong relationship dia.. kalau uols nak tahu dah byk kali.. bukan sekali dua tau tapi byk kali! si boy ni bersikap acuh tak acuh ngan iena.. sampai kenkadang aku naik meluat ngan perangai boy! as in cam dia tu handsome gile sampai org gile2 kan dia.. come on la guyz. kalau ko dah tak suka org tu cakap terus terang and jgn mainkan perasaan org! ko ingat ko mane punya best! yg iena ni pulak takot kehilangan boy tu!! haiz sampai bila dia nak derita cam ni... makan ati hari2,, sakit jiwa ari ari... bercinta ni perit.. memang memeritkan.. kalau takde sefahaman memang hancus!

aku pun tak tahu ape kesudahan cinta mereka.. in a while aku dah soh iena ignore si boy tu habis habisan! jgn nak bg muka kat dia.. so iena setuju ngan ape yg aq katakan and akan mencuba... jgn takoot na... kebenaran akan tersingkap jugak... sampai bila dia nak sembunyi kalau dia ade pompuan lain! kalau xde alhamdulilah.. tapi ko jugak nak kene tahu punca dia wat ko cam tu!

aku pun tak paham lah ngan mainan cinta ni! ade yg tak cukup satu... ade yg pentingkan paras rupa... ade yg penting kan wang ringgit... tapi pada aku aku penting kan kesetian dan kasih sayang...

kepada mereka2 diluar sana yg tgh mengalami situasi yg sama atau lebih parah lagi.. harap2 bersabar dan membuat sesuatu keputusan mengikut dasar logik okay... jgn sampai membawa kepada perasaan bunuh2 diri pulak! ish minta dijauh kan! jgn jadi bodoh k! hidup mesti diteruskan! daaaaaaaa...

No comments:

Post a Comment