Monday, July 27, 2009

oh mak!!!

salam kawan kawan...

ibu. mak. ummi. mama. mummy. segala panggilan yang membawa kepada satu makna iaitu seorang wanita yg melahirkan, membesarkan. memberi kasih sayang. memberi tunjuk ajar. memberi perlindungan. kepada seorang insan yang dipanggil anak..

segala pegorbanan yang diberikan memang tak mampu nak dibalas oleh ku... berhempas pulas membesarkan anak anak yang berbagai kerenah dan perangai.. yang kadang kala menyakitkan hati mu.. tetapi naluri keibuan mu amat tinggi dan tetap sabar melayan setiap kerenah nakal anak anak mu...

mak,...

saya amat berbangga mempunyai seorang ibu yg ber nama Asmah bte Naina. dia adalah seorang ibu yang amat memahami anak2 nye.. berfikiran terbuka dan tidak mempedulikan anasir luar yang selalu mengata anak2 nya..

mak..

apabila berjauhan dari mak, barulah saya sedar yang amat penting nya insan yg dipanggil ibu untuk selalu disisi.. saya amat merindui mak.. rindu masakan mak.. rindukan gelak tawa mak... rindu dengan leteran mak... rindu dengan senyuman manis mak... rindu dengan nasihat2 mak...

mak...

saya belajar hidup berdikari di tempat orang supaya tidak selalu bergantung dengan keluarga.. tetapi bila hati ni disakiti.. rasa cam nak balik je ke pangkuan keluarga... tapi apekan daya saya tak boleh putus asa... dan meyerah kalah..

mak...

saya sayang kan mak.. saya nak mak gembira dan berbangga ngan ketiga tiga anak yg mak lahirkan ini.. walaupun kita berjauhan antara satu sama lain tapi mak sentiasa di hati saya.. air mata ini selalu berlinang apabila rindukan mak..

kepada kawan2 diluar sana..

hargailah ibu bapa anda, amat perit sekali apabila berjauhan dari mereka.. mengharungi dunia yg penuh panca roba ni..

mak!! kakak rindu mak!!

kakak sayang mak... ;(

No comments:

Post a Comment