Sunday, July 26, 2009

nak ge fishing! yayyay!

salam.. pe habaq semua.. in inda good mood todayz! baru je lepas makan bee hoon goreng udang! cheq masak sendirik nooook.... welll welll welllll..... hari jemaat depan aku nak pi pancing!~

WAHHH exsited tahap gabanz.. coz kali ni aku bukan pi pancing pat tasik or jeti! aku pi pancing kat tengah tengah laut sana! WOW! naik bot! best best! aku lom tgk lagi ghupe bot yg aku nak naik tu... tapi aku dipahammkan yg bot tu ade kabin tok kita tido and beraircond! wah!! mana tak nye bayar sampai 1k++.. bukan bayar sorang2 le.. kita pegi beramai ramai... so byr pun beramai ramai!! yg ni aku tepek je gambo bot nelayan mane ntah.. mana la tahu kang ade yg ingat aku naik kapal pulak.. hehe takde la sampai kapal pulak.. stakat bot biasa2 jerk!

dengan semangat berkobar kobar.. mane tak nye dah lama tak casting joran aku.. tapi atas bot aku rasa tak perlu nak cast jauh2 stakat layang kan sikit je joran tu.. ye tak..! hehe
aku dah standby joran joran aku!
tayang siap velcro satu satu joran aku so tak berterabur dalam beg tu..! kan kemas je tersusun! pandai tayang! clap clap# idea yg bernas sayang... hehe... aku cuma ade eh aku? opps! kita cuma ade 3 batang joran.. satu 7 feet.. satu 6.5feet and lagi satu 6 feet.. kesemua ni kita gunakan takde la wat display je,, coz kita bole dikatakan gile pancing jugak! hehe..



huh motor pun dah get ready.. dah lap kasi kilat... kita nye motor ni satu shimanno, satu penn and satu lagi pioneer tapi kita biasa guna shimano ngan penn jerk! yg pioneer tu jarang jugak guna coz motor dia kecik sikit...



ni box ni baru aku li coz box yg lama dah pecah aku dudukkan masa kat mersing hari tu... ngehngeh... dalam ni terkandung segala keperluan masa nak ge mancing nanti.. ade mata kail.. ada batu ladom.. ke batu ladong gitu la hehe.. ade head light... ade multipurpose player.. ade gunting.. ade stopper.. ade relix lubricator.. ade tali perambut.. ade tali tangsi... ade repellent.. ade sunblock.. ade ambo... ade loceng... hehe ade pelampung.. ahh tu je wat masa ni yg aku dah ready kan...

aku ge nanti dari 7pm tu 7am.. so semalaman la kita kat sana! huhu nak bawak magiiee cup myk2 kan lapo mane nak cari makan! nak bwk air myk2 jugak kang haus mane nak carik air! hehe togok air laut jerk! hehe .. exsited2! huhu

No comments:

Post a Comment