Tuesday, July 7, 2009

z00 yg tak logical garden!

salam to allllll....

pada 4/7/09 jam 7 pagi lepas aku balik keje coz aku keje malam,, aku terus bergegas balik ke umah tok bersiap2 pasal nak ge z00... semangat ngan tak tido..
dalam kul 745 pagi jamal, nizam and tayang sampai bawah blok tok pickup aku ge zoo.. hehe excited gile..

tapi semua lapa.. so kita decide ge bekpest dulu kat AL-Amen!

sesampai jerk kat al amen.. si jamal ni terpekik tetiba.. terkejut aku! oh rupanya dia jumpa kawan dia yg keje kat situ.. wah ade member keje situ so bole lah dapat diskaun!! chet takde maknenye.. tu stakatpekerja jerk bukan nye bos!! jgn harap dapat diskaun!! tunggu la ko lama lama matox! hehe

aku memng ngah lapa then terus je order roti canai.. or roti prata sama je la... then dorang semua pun balun order sama!
kuah dia siap bubuh daging kambing!! haha jgn marah!! lepas dah konyang kita pun berangkat ke zoo!!! jamal bawak kete so takya rebut2 naik bus ngan mrt pepagi buta gini!! slamat!!
Si jamal ni bawak kete agak cam siput sikit so memng aku sempat sgt nak snap gambar ni tepi jalan! hahaha....
dah sampai yayyay! si jamal sebok soh aku amik gambo kete dia!! puas hati ko jamal!!

eh nape muka aku cam cengkung gitu ek? kurus kah! wah jgn ko nak perasan!! matox asal tangan ko senget!! cacat eh?!! wakaka maintain k!!
r u ready guyz!! jom kita ge li ticket!!!
4 the ticket aku dapat 50%off lagik dari pakcik yg keje zoo tu bg aku.. dia regular customer esso.. thnk u pakcik!! so satu kepala include tram baru $14 dolar! murah kan!! hahaha
masuk2 jerk aku nampak munyet ni!! eeeeeiii nape muka dia cam tu!! buruk sey!! first time aku nengok munyet cam ni!! eh nadh!! ade sikit rupa ko lah~ larik!! hehe unique sey!!
dah lepas tu pulak munyet hidong panjang!!! wakakaka macam2! korang tgk hidung dia! ni mesti suka cakap bohong sebab tu panjang!! hehehe
pandai pulak munyet tu dok diam2 kat situ coz nak soh kita bergambo ngan dia!! hehe oi jamal.. ko ni senyum la sikit!!!
korang nak kene ngap ngan rimau ke!! hehe eh baru aku pasan si jamal ni kan tak reti ke nak posing! amik gambar cam tiang lampu la ko ni! spoil la!!
the white tiger!! auwwwmmm! huh ni ke ek yg dah ngap org tu? amacam? ape ko rasa ngap manusia tu? rasa oren kah? hehe mari la kejar aku ni!! halo halo!! hehe jgn riak matox! kang dia lompat terkam ko kan baru ko tau!!
oit nizam ko jgn nak pegang2 dia! kang dia patuk ko aku tak jamin!! eeee... seram aku nengok!! sekali betol2 burung tu nak patuk tangan dia... ter jerit sinizam jap! "oh mak ko!!" haha pecah peyut aku tgk dia melompat!! wakaka

wah dah macam kat australia outback lah konon!! haha poyonezz macam real je korang!! jgn berangan dah dah sikit2 sudah! turun cepat!!
ah nizam ko kurung jerk dia dalam tu!! slalu buli aku jer kan! bluek! hehe poyo! tahu takot!
kangaroo ni dok merati kan kita jerk.. agaknye dlm hati dia berkata "ape kehey nye la dorang 4 ekor ni.. dah tebiat agaknye.. nak join aku ke dlm kandang!!" hehe panjang tol kaki dia ek!

time ni kita semua tgh semangat nak tgk show yg akan start sebentar lagi!! so sebelom tu kita posing2 dulu hehe jamal ngan aksi berangan jadi koboi!!
eeeiii tayang jgn suka kuar lidah bole! tak senonoh kay!!
oit jamal ko sesedap jerk nak maki cameraman! ade share!! amboi2!!

pada masa ini lah jugak aku mendapat pangilan talipan dari mak aku yg mengatakan datuk aku telah pulang ke rahmatullah... dengan kelam kabutnya kami bergegas ke johor bahru tanpa menghiraukan lagi zoo yg baru kami mulakan perjalanannye... mane taknye baru sampai dah balik!! hehe takpe lah lain kali kita dtg lagi!

wahai minatang2 yg tak sempat aku jengok tu... aku akan kembali semula! nantikan kehadiran ku!! moga2 kedatangan aku nanti tiada berlakunya perkara yg tidak diduga insyaallah~

No comments:

Post a Comment