Monday, July 27, 2009

cinta tiga segi~

salam semua..

selamat petang.. wadduh wadduh petang yg nyaman sekali... mana tak nyaman,.. ujan! hehe syok betol tidok tadik~ hehe

ermm.. cinta tiga segi? uik! tak tak bukan aku yg ade problem ini.. ish mintak dijauhkan!!!!!!!!!!

perkara ni terjadi kepada abang angkat aku yg keje sama tempat ngan aku... dia hari2 dok cite problem dia ngan mataair die..

dia dok kata mataair die slalu hina dia la.. cthnye: "u ni, gaya ade, tapi duit takde!" ish tu ayat memang minta kene lempang laju2 tu! hello boyfren ko tu stakat keje pump attendant! wat do u expect! pastu minta cincin berlian sampai beribu2 harga nya.. ko ingat boypren ko tu anak datok keape!

al maklum la si pompuan ni keje cikgu.. gaji besar lah jugak dari abg angkat aku ni.. tapi dulu sebelum dia dapat keje cikgu ni, dia takde la berperangai sebegitu,, elok je perangai dia, tapi bila dah jadi cikgu dah dapat duit kepok2 kat tangan coz dia pun ajar tuition.. terus jadi mata duitan...

bila abg aku call dia xnak angkat... mesej tak reply... pastu malam baru nak reply tu pun cakap nak tido! bile abg aku tanya kenapa dia tak reply or jawap call.. dia kata dia bz! tak paham bz!

bz? hello... satu hari ade 24jam tau tak? satu mesej ko reply tak sampai satu minit! alasan pundek lah wei! ko ingat ko mawi ke? ko ingat ko sitinurhaliza ke?

baru baru ni dorang gado besar coz sipompuan ni cakap yg di couple just nak cam ade status couple coz tak suka single.. and tak sayang abg aku lagi.. kepala angok dia pikir gitu... aku menci manusia yg suka mainkan perasaan org ni tau!

so berjujuran la air mata jantanz abg aku.. dah game over! dia dah putus.. tapi tak abis disitu...
abg aku ni frust bagai nak rak, sampai dia pi habaq kat mak dia soh mak dia aje cari jodoh and akan kawin ngan pilihan mak dia tu.. tak kira sape pun...
mak dia dgr and sangat la gumbira! so mak dia dah pun rikiy rikiy seorang gadis ni! sedara lah jugak and dapat tahu yg dia memang dah lama syok ngan abg aku tahap jatuh cinta gabanz tapi tak bilang!

si gadis ni siap solat hajat berbagai nak kan abg aku nye pasal... gilo jugak ni tahap cinta dia.. hehe
apabila mak abg aku bagitau abg aku pasal gadis tu.. pada mulanya dia cam tak setuju coz masih syg pompuan lama dia.. mak abg aku pun ngamok.. dia kata kalau abg aku balik lagi ngan pompuan tu! jgn jejak kaki kat umah lagi... oh ooo ur in trouble bro!

selepas dia mendengar kata kata mak nye itu sebegitu rupe.. dia terus kata ok la ikut mak la.. hehe tau takot! sigadis ni gembira yg amat sekali... hari2 sms abg aku tapi satu pun abg aku tak reply! ish ish ish sian dia.. tapi dia amat lah bersabar...

mak abg aku and kuarga gadis ini dah menetapkan bulan 5 tahun hadapan tunang and bulan 12 tahun hadpan nikah..

abg aku tak cakap ape2 pun.. still dia x layan gadis itu coz katanya dia terlampau cinta perempuan lama nya.. sampai dia tengok muka aku pun dia nampak muka sidia" tgk motor nampak dia.. duduk kejap tebayang dia.. gila dah!

aku berkali2 nasihat kan dia cakap layan sigadis tu mungkin nanti bole lupakan sidia kan.. tapi dia taknak.. dia kata dia tak suka gadis tu..

huh tak suka!! ? abis sape soh gatal2 minta mak carik kan jodoh! gile eh abg?
nak dijadikan site.. tetiba jumaat lepas pompuan tu call abg aku and minta maaf berbagai.. cakap nak sambung balik relationship dia! janji tak wat abg aku gitu lagi la ape la... yg abg aku pulak cair ngan pujuk rayu dia..... erm... mati la!

pastu dia dah cair dia bole sambung balik relationship ni tanpa pikir ape yg mak dia dah uruskan kat kampung! omg ape dah jadi ni!

mengamok aku jap! dia cakap ngan aku dia sambung balik coz kesian tgk pompuan tu rayu2 kat dia.. haiz terkedu aku jap... apasal abg aku ni cam ni ni! dia tak pikir ke cam mana hancur hati ibu dia kat kg.. cam mana hancur hati gadis yg setia bersabar menunggu balasan cinta dari dia.. cam mana hancur plan plan yg dah diatur oleh kedua keluarga kat kg!

sape sape leh bagi aku shotgun biar aku tembak aje abg aku ni! geram aku geram... skarang ni asyik dok tanya aku cam mana nak bgtau dorang macam mana macam mana... haiz.. aku pun dah binggung dah tak tahu cam mana nak bantu dia lagi...

salah cakap kang aku pulak dipersalahkan... tu la sendiri main api kan dah terbakar... cam mana aku nak padam kan sedang kan dia masih terus simbah minyak... ye tak.... wat masa ni mak dia lom tahu lagi yg abg aku dah sambung balik... kita nantikan jerk ape yg berlaku and akan aku update disini..

No comments:

Post a Comment